12 tipů, kterými nalákáte kupující

Jít zpět

Jak připravit zboží na focení

Správnou fotografií zvýšíte pravděpodobnost prodeje. Na co tedy myslet už při focení?

  1. Snažte se objektivem zachytit skutečnou barvu prodávaného zboží. Nejlépe vynikne před světlou a nebo kontrastní stěnou. Foťte raději na přirozeném světle. Nebojte se také použít blesk.
  2. Hlavní, náhledová fotografie rozhoduje o tom, zda zboží zaujme nakupujícího a klikne na Váš inzerát. Proto si na ní dejte záležet. Jako první umístěte fotku jako celku. Zajímavé detaily (například vzor, zip, rukávy, knoflíky) vyfoťte také a přiložte je jako další fotografie.
  3. Vyfoceno? Výborně! Ještě zkontrolujte, zda není fotka rozmazaná nebo na ní není vidět třeba neuklizený pokoj.

Jak vyfotit oblečení

  1. Oblečení před focením vyperte a pečlivě vyžehlete. Na fotografii bude vypadat daleko lépe a hlavně jeho cena rázem stoupne. Třeba i o desítky korun.
  2. Oblečení foťte zavěšené na ramínko a nebo ho přímo na sobě. Vyhněte se ale „selfie“ fotkám. Prezentují spíše vás než vaše oblečení, navíc tak zboží zachytíte nepřirozeně zeshora a méně viditelně. Ani pokusy se samospouští nebývají příliš povedené. Spíše poproste někoho jiného, aby vás v daném oblečení vyfotil.

Jak prodat zboží

Správný popis šetří váš čas. Kupující se dozví vše potřebné a hned zboží poptá. Stačí dodržet pár drobných tipů:

  1. V titulku popište několika slovy, co prodáváte, například „Modré sako H&M“ nebo „Bílé triko s dlouhým rukávem“. Vynechejte jakékoliv grafické zvýraznění. Administrátor maže všechny hvězdičky, vykřičníky nebo jiné znaky poutající pozornost, které neobsahují žádnou informaci o zboží. Slova jako „prodám“ nebo „nabízím“ pouze zabírají prostor v nadpise.
  2. V textu inzerátu přesně popište, co prodáváte. Dostatek informací šetří čas kupujícímu i vám. Nemusíte totiž odpovídat na případné dotazy, takže zboží rychleji prodáte. Do popisu patří rozměry (minimálně délka a šířka), velikost, značka, stav zboží či materiál.
  3. Stanovte u zboží odpovídající cenu. Zkuste se vžít do role potenciálního kupujícího – kdyby vaše zboží prodával někdo jiný, jakou maximální částku byste za tento kus ochotni utratit?

Jak získat pozitivní hodnocení

Více pozitivních hodnocení zvyšuje vaši šanci na další obchody – a tedy více peněz. Jak na to?

  1. Popište v inzerátu přesný stav zboží. Pokud slíbíte parádní kousek ve skvělém stavu a kupujícímu dorazí vybledlý nebo natrhnutý hadr, odrazí se to negativně na vašem hodnocení.
  2. Pošlete zboží včas, ideálně do dvou pracovních dnů po přijetí platby. Případné zpoždění zaslání dejte nakupujícímu vědět co nejdříve, aniž by vás on sám urgoval.
  3. Způsob komunikace je odrazem vás samých. Potenciálnímu nakupujícímu proto pište slušně, jednejte na rovinu a neslibujte, co nemůžete splnit.
  4. Kupující ocení milé a příjemné jednání. Proto mu poděkujte za obchod a/nebo popřejte hezký den.